نمایش پست تنها
قدیمی 05-02-2014, 07:36   #1045
mehrabjan
کاربر سایت
 
mehrabjan آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2012
نوشته ها: 1,592
تشکر: 1
تشکر شده 21 بار در 21 ارسال
پیش فرض

خبرگزاری امروز – اهورا ایرانی” قبلا که از جم انتقاد می کردیم آنقدر ریش ما را به آنجایمان گره می دادند که مدتی است کلا بیخیال انتقاد به جم شده ایم! اما فکر می کنم بعد از حدود ۸ ماه لازم باشد تا یک انتقادی کنیم بلکه انتقامی از پدر کشتگیمان با جم به قول بعضی ها بگیریم!
ببینید، همان طور که دیدید گروه رسانه ای جم هزاران دلار برای شبکه GEM Dari و GEM Sport خرج کرد، اما بدون اطلاع رسانی همین دو کانال را قطع کرد که طبق صحبت های همکارانمان در خبرگزاری ایرانیان با مدیریت این گروه، ایشان اعتراف کرده اند که هیچ گونه سود مالی برایشان نداشته و منفعتی در این دو شبکه نبوده و مجبور بودند قطع کنند.
وجود شبکه GEM Sport نه تنها لازم نبود، بلکه بی شک خنده دار بود! آخر زمانی که شبکه ای نمی تواند هیچ گونه بازی ورزشی را حتی شطرنج بانوان با مانع پوشش زنده بدهد چه فایده ای دارد؟ کدام شبکه ورزشی را در دنیا دیده اید که به مدت ۶ ماه فقط چند مستند ورزشی را پخش کند و مجری بیاید از خاطرات ورزشی مجنون و لیلی بگوید؟
یا مثلا وجود شبکه ۰ تا ۱۰۰ که از آن خنده دار تر بود! اسم این شبکه باید می شد Youtube TV که البته Youtube TV به نظر پر بار تر بود! ایده راه اندازی یک شبکه فول اچ دی که فقط کلیپ های ارسالی مردمانی را پخش کند که نهایت سرعت اینترنت هندلی شان ۱ مگابیت بر ثانیه است به نظر شما خنده دار نیست؟ خوب کاملا مشخص است که این شبکه هم برای گروه رسانه ای جم هیچ منفعت مالی نخواهد داشت!
یعنی جم نمی توانست با خرج این سه شبکه یعنی دری و اسپورت و ۰ تا صد و نسخه SD و HD آن ها یک شبکه مستند راه اندازی کند؟
متاسفانه آقای کریمیان مدیر این شبکه به عنوان یک تاجر یا هر شغلی که دارند، انسان پول داری به شمار می آیند، اما از نظر تصمیم گیری به نظر می رسد تازگی ها فشارش افتاده !
تصمیماتی مثل پخش سریال ترکی برای جم بسیار سود آور بود! ماشاالله پولی به جیب زد که بیا و ببین! ولی واقعا راه اندازی این همه شبکه و نداشتن برنامه برای پخش و آب بستن به برنامه ها واقعا لازم بود؟ همین ۱۰ شبکه ای که راه اندازی شدند و بسته شدند را نمی توانست در ۲ یا ۳ شبکه بسیار با کیفیت و پر محتوا جمع کند؟
همین شبکه GEM Junior به نظر شما چند درصد از کودکان سرزمین ما برنامه های تکراری این شبکه را نگاه می کنند، مگر آن ها که صرفا فقط یاه ست دارند و به جز کارتون های GEM Junior انتخاب دیگری ندارند!
یا مثلا شبکه Mifa که تقریبا تا کنون تمامی کنسرت های ۱۲ سال اخیر وبسایت Youtube را پوشش داده و پخش کرده! شبکه میفا به عنوان تنها شبکه موسیقی HD فارسی البته تا این لحظه بسیار موفق تر از این می توانست باشد! به طوری که به عنوان یک رقیب بسیار جدی در مقابل AAA Music و PMC به شمار بیاید.
این ها انتقاد های دوستانه و سازنده است، نه انتقام های دشمنانه و تخریب گر!
شبکه های اچ دی گروه رسانه ای جم با پهنای باند ۶ تا نهایتا ۷ مگابیت پخش می شوند، در صورتی که شبکه های اچ دی معروف دنیا کم کم بین ۹ تا ۱۶ مگابیت پهنای باند دارند. البته به هیچ عنوان این شکایت را به گروه جم ندارم، چون متاسفانه ما به جز موزیک ویدئو های فارسی، هیچ برنامه اچ دی ایرانی نداریم که واقعا با کیفیت بالا ارائه شده باشند.
خدا بالای سر است و درست نیست چشم را رو به خوبی ها هم ببندیم، پخش اولین برنامه HD نوروزی توسط گروه جم گر چه کم و کاستی هایی داشت اما واقعا قابل قبول بود. گرچه باز هم فیلم برداری های انجام گرفته کیفیت بالایی نداشت و نمی توانستیم نام HD استاندارد را روی آن ها بگذاریم، اما یادمان نرود طپش حدود ۶ سال است قرار است اولین برنامه نوروزی اچ دی را ارائه دهد و نتوانسته!
به هر حال، جناب کریمیان، به نظر می رسد تازه به صحبت های ما رسیده اید! از روی که گفتیم راه اندازی نسخه HD شبکه ها بدون وجود نسخه SD آن ها کار بسیار بسیار اشتباهی است شما اشتباه کردید! به طوری که هنوز بین مردم عامه وقتی اسم یاه ست را می آوریم هنوز فکر می کنند برای داشتن یاه ست باید رسیور اچ دی داشته باشند! یا مثلا درباره شبکه های ورزشی و ۰ تا ۱۰۰ و … بار ها به شما گفته بودیم، اما حالا بعد از ۲ سال به حرف ما رسیدید! دوست و دشمن خود را بشناسید، شاید همان کسی که دوستانه به شما خط می دهد و شما را شارژ می کند که شبکه LOOLOO TV HD راه اندازی کنید دشمن شما باشد! پول شما رو به جوی آب بسپرد و شب در هنگام مستی در کنار دوستانش به رفتارش بخندد!
آیا شما می دانید بیش از ۵۰ درصد از بینندگان شبکه های SD شما روزانه بر روی تمامی شبکه های SD گروه جم مشکل فنی صدا و تصویر و گاهی هر دو دارند؟ می دانید شبکه GEM Bollywood شما نسخه SD بر روی تقریبا تمامی رسیور های معمولی فاقد تصویر است؟ نمی دانید دیگر ! چون معمولا کسانی که با آن ها مشورت می کنید نیازی نمی بینند این مسائل را برایتان بازگو کنند!
همین لوگو های جدید شما، مطمئن هستم که دوباره تغییر خواهند کرد، چون به شدت آماتور هستند و هیچ گونه استاندارد اروپایی یا خاورمیانه ای در آن ها رعایت نشده است! یا همین اسامی که مدت هاست قرار است نام GEM را به آن ها اضافه کنید! نام شبکه های خود را بر روی لیست ماهواره دیده اید که چقدر پیچیده و بی نظم هستند؟
mehrabjan آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول