نمایش پست تنها
قدیمی 05-13-2014, 04:38   #1077
mehrabjan
کاربر سایت
 
mehrabjan آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2012
نوشته ها: 1,592
تشکر: 1
تشکر شده 21 بار در 21 ارسال
پیش فرض

دوستان و همراهان همیشگی ماهواره یاه ست ، در این جا قصد داریم یک بار از ابتدا تا انتها به بررسی شکل گیری ماهواره یاه ست و آغاز محبوبیت آن در بین مردم ایران ، پیدایش پکیج GEM ، رفع مشکلات بوجود آمده اخیر درباره یاه ست و گروه رسانه ای 4U بپردازیم ... البته (با عرض پوزش) این متن کمی طولانی می باشد و به دلیل خارج نشدن از حوصله شما ، آن را 4 قسمت تقسیم میکنیم و خواهشمندیم که توجه بفرمایید . با سپاس .
(قسمت اول) :: شناخته شدن ماهواره ای جدید به نام یاه ست در بین ایرانیان و شکل گیری پکیج جم به مدیریت سعید کریمیان# ::
دوستان عزیز اجازه دهید از ابتدا و نقطه ی صفر شروع کنیم . ماهواره یاه ست در ابتدا یک ماهواره معمولی بود که 99% شبکه های موجود در اون با کیفیت HD و به زبان عربی پخش میشدند .
پس از مدتی جم گروپ با این ماهواره آشنا شد و درصدد آمد شبکه های جدید خودش رو در این ماهواره روی ایر ببرد که در ابتدا تصمیم گرفت مراسم المپیک 2012 رو به طور مستقیم در 10 شبکه HD و 10 شبکه SD پخش کند .
سعید کریمیان ، مدیریت شبکه های GEM هیچ گاه وعده الکی و دروغین نداد (برخلاف بعضی از دوستان دیگر ) ولی مشکلاتی بوجود آمد و ناهماهنگی های صورت گرفت که جم گروپ تونست فقط 2 شبکه HD و 2 شبکه SD را روی ایر ببرد و از طریق همین 2 شبکه مسابقات المپیک رو (هر چند با تواقص زیاد) پخش کند که در نوع خودش (به عنوان اولین شبکه های ورزشی پارسی زبان) قابل تحسین و بی نظیر بود و همان موقع هم انتقاد های زیادی به جم گروپ صورت گرفت . پس از پایان مسابقات المپیک ، شبکه های ورزشی جم که برنامه خاصی برای پخش نداشتند ، شروع به تکرار این مسابقات کردند ... و پس از چند هفته ، به یکباره پکیج جم کارش رو با حدودا 12 شبکه (6 تا HD و 6 تا SD) کار خودش رو در 3 فرکانس 11900 و 11881 و 12034 آغاز کرد و همگان را شگفت زده کرد . پس از چند روز شبکه هایی مثل :a Ti Netwotk - ICC - PMC- TVP - Natonal Geo Farsi – Kliksat Farhad – AAA Music –Moozik TV هم به طور آزمایشی در یاه ست به روی ایر رفتند ولی ناخواسته مشکلاتی در پخش آنها بوجود آمد + این که تعدادی از این شبکه ها نیز بدون اطلاع مدیریت این شبکه ها (توسط مسئول پخش روی ایر بردن شبکه ها در یاه ست که اون موقع چندین نفر با همکاری GEM Group این کار را انجام میدادند ) روی ایر برده شده بود که باعث قطع شدن این چند شبکه (البته به غیر از طپش) از ماهواره یاه ست شد ... مدتی بعد پرووایدرهای Vicus Luxlink و North Telecom نیز با ماهواره یاه ست قرار داد بستند تا اینکه به طور ناگهانی شبکه های Farsi1 و BBC Persian در فرکانس 11958 توسط پرووایدر North Telecom بدون هماهنگی روی ایر برده شدند .
بعد ها با گفت و گو با مدیریت شبکه Farsi1 این شبکه از ماهواره یاه ست استقبال کرد و با این ماهواره قرارداد بست ولی BBC Persian تمایلی به ماندن روی این ماهواره نداشت و پس از چند روز قطع شد ... مدت زیادی گذشت و شبکه های پارسی زبان یکی یکی شروع به روی ایر رفتن در ماهواره یاه ست (اما این بار به طور کاملا قانونی و هماهنگ) کردند ... چون مسئول روی ایر بردن شبکه های پارسی تغییر کرد و شخص جدیدی و متخصصی مسئول این کار شد که باعث شد ، شبکه ها با خیال راحت به این ماهواره قدم گذاشتند ... در ابتدا Gem Group مسئول این کار بود و قابل پیش بینی بود که خیلی از شبکه ها تمایلی با همکاری با رقیب خود (یعنی Gem Group) نداشته باشند ... بد قولی هایی هم بوجود آمد و باعث شد که حتی چندین شبکه که درصدد روی ایر رفتن در یاه ست بودند هم از این کار پشیمان شوند ! ولی به هر طریقی بود در یک پروسه طولانی مدت ، شبکه های زیادی در ماهواره یاه ست بر روی ایر رفتند و استقبال مردم از این ماهواره به شدت افزایش یافت (ولی هیچ وقت فراموش نمی کنیم که استارت روی ایر رفتن شبکه های فارسی زبان در یاه ست و شناخته شدن این ماهواره در بین ایرانیان رو پکیج جم و آقای سعید کریمیان زدند و اگر آنها در ابتدا با این ماهواره قرارداد نمی بستند ، شاید الان اصلا 10% مردم ایران هم یاه ست نداشتند و این همه شبکه در این ماهواره روی ایر نمی رفت . پس یاه ست به نوعی موفقیت اولیه خودش را مدیون این گروه رسانه ای می باشد )
ادامه دارد ...
mehrabjan آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول